سفارش تبلیغ
صبا ویژن
توانگری خردمند، به حکمتش و عزّت او به قناعتش باشد . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :0
کل بازدید :20551
تعداد کل یاداشته ها : 11
103/2/14
8:3 ص

مسئول هئیت یاوران ولایت شهر قزوین در خصوص شکل‌گیری این هئیت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: از اوایل انقلاب اسلامی تاکنون ساکنان خیابان خیام، فردوسی و شهرداری شهر قزوین به عنوان نیروهای ارزشی و متدین انقلاب محسوب می‌شوند و به همین منظور تلاش‌های زیادی شد تا هیئتی در مسجد مهدیه این شهر برای پاسخ به نیاز معنوی اهالی محله خیابان خیام ایجاد شود.
سید جواد خسروی تصریح کرد: برای پاسخگویی به نیازهای معنوی مردم خیابان‌های خیام، فردوسی و شهرداری، هیئت یاوران ولایت را با محوریت مسجد، ایجاد کردیم تا فرهنگ اسلامی را در بین جوانان گسترش داده و از نفوذ احتمالی افکار منحرف جلوگیری کنیم.

گسترش فرهنگ قرآن مهمترین راهکار برای قرار گرفتن در فضای سالم یک جامعه است

وی ادامه داد: مهم‌ترین راهکار برای ایجاد فضایی سالم در هر جامعه، گسترش فرهنگ قرآن است و در حال حاضر هیئت یاوران ولایت با برنامه‌ریزی مناسب و برگزاری جلسات قرآنی بسیار منظم به دنبال گسترش فرهنگ قرآنی در میان تمام اقشار جامعه به‌ ویژه جوانان است.

مسئول هیئت یاوران ولایت شهر قزوین خاطرنشان کرد: دومین موضوعی که برای پاسخ به نیاز معنوی مردم و جوانان محله خیام، فردوسی و خیابان شهرداری دنبال می‌کنیم، برگزاری سخنرانی‌های مذهبی توسط علمای دین، زیارت عاشورا، دعا و مناجات به صورت هفتگی است.

وی عنوان کرد: همه اعضای هیئت یاوران ولایت با اخلاص و برای رضای خداوند متعال، امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری کار می‌کنند و این مهم سبب شده تا مورد توجه مردم و جوانان زیادی در شهر قزوین قرار گیرد.

مسئول هیئت یاوران ولایت شهر قزوین ادامه داد: همه برنامه‌ها و جلساتی که در هیئت‌ها برگزار می‌شود، باید به جذب جوان‌ها منتهی شود تا این جوان‌ها در مسیر اسلام قرار گیرند.

در هیئت‌های مذهبی باید ابعاد جنگ نرم به جوانان نشان داده شود

خسروی بیان کرد: در جنگ فرهنگی کنونی این نیازمندی احساس می‌شود که همه ابعاد این جنگ را به خوبی به جوانان نشان داده و در بین آ‌نها  آگاه‌سازی صورت گیرد و جلسات هیئت‌ها یک فرصت بسیار مناسبی برای تحقق این هدف مهم است.

وی تشریح کرد: امروز مادران فداکار و انقلابی شهر قزوین برای پرورش بهتر فرزندان خود، آنها را به هیئت‌های مذهبی شهر می‌سپارند و این مهم نشان‌دهنده جایگاه هیئت‌های مذهبی در میان مردم شهر قزوین است.

مسئول هیئت یاوران ولایت شهر قزوین ابراز کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت هیئت یاوران ولایت شهر قزوین این است که این هیئت با محوریت مسجد انجام گرفته و این موضوع توجه و رضایت خانواده‌ها را جلب کرده است.

خسروی در پایان افزود: هیئت‌امنای مسجد مهدیه به‌ویژه علی سلیمی یکی جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس تلاش‌های بسیار زیادی را برای پیشبرد اهداف این هیئت انجام می‌دهند که جا دارد از آنها تقدیر و تشکر کنم.


  

امروز بیانات رهبری در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان دانشگاه شهید بهشتى‌ در سال 82 را میخواندم که سوال یکی از دانشجویان نظرم را جلب کرد . در ادامه شما را به خواندن این مطلب دعوت میکنیم :

در چند وقتى است که مشکل بدحجابى و ارائه فرهنگهاى غلط در دانشگاهها دغدغه بسیج این دانشگاهها شده است. اگر قاطعیت را ملازمه کارمان کنیم، مطرود خواهیم شد. پیشنهاد حضرت‌عالى چیست؟

قاطعیت یعنى چه؟ یعنى برخورد فیزیکى و جسمانى؟ این‌که درست نیست و ما اصلاً این را توصیه نمى‌کنیم؛ اما گفتن و تذکّر دادن، خوب است. چه اشکال دارد با اخلاقِ خوب تذکّر دهند؟ دیروز حدیثى را براى جمعى مى‌خواندم که آمر به معروف و ناهى از منکر باید خودش به آنچه دارد امر و نهى مى‌کند، هم عالم باشد و هم عامل. «رفیق لمن یأمر و رفیق لمن ینهى»؛ با رفق و مدارا امر و نهى کند. امر و نهى، یعنى دستور دادن - بکن، نکن - غیر از تمنا کردن است؛ اما همین را با رفق، مدارا و محبّت - نه با خشونت - انجام دهد. به نظرم این‌طورى باید عمل شود.


91/5/26::: 2:27 ع
نظر()
  

مسئله‌ى غم‌انگیز این روزهاى ما، مسئله‌ى زلزله است؛ که من لازم است نسبت به این قضیه تذکر بدهم و تأکید کنم. همه‌ى ملت ایران در این مسئله قطعاً داغدار و دردمندند؛ چون جمعى از عزیزان و هم‌میهنان ما دچار حادثه شدند. حادثه‌ى تلخى هم هست؛ در روزهاى ماه رمضان اتفاق افتاده است. امیدواریم ان‌شاءاللّه خداى متعال با کمک خود، با الطاف خود، به مسئولین کشور و به مردم عزیزمان کمک کند که بتوانند از رنجهاى مردم زلزله‌زده‌ى آذربایجان کم کنند و بکاهند و ان‌شاءاللّه آنها را در پیشرفت کارهاشان کمک کنند. خداوند ان‌شاءاللّه به آنها صبر بدهد و دلهاى آنها را آرام کند. امیدواریم خداوند متعال برکات خودش را بر ملت عزیز ما نازل کند و این ماه رمضان را براى ملت ما و جمهورى اسلامى ان‌شاءاللّه ماهِ به معناى حقیقى مبارکى قرار بدهد.


  
  
   1   2      >